Jak vybrat běžecký pás

Screenshot_1_1

Koupit a pravidelně používat běžecký pás může být jedno z vašich nejzdravějších rozhodnutí. Jako fitness profesionálové doporučujeme běžecké pásy více než jakékoliv jiné domácí trenažery. Jsou praktické, snadno se používají, a pokud jsou správně používány, nabízí ideální způsob jak spalovat kalorie, posilovat tělo a kardiovaskulární systém. Ale dejte si pozor, běžecké pásy patří mezi jedny z nejdražších kategorií mezi fitness stroji. Následující instrukce Vám pomohou maximalizovat Vaši investici a dosáhnout Vašich cílů.

Nejprve se zamyslete, za jakým účelem kupujete běžecký pás. Chcete vylepšit svou fyzickou výkonnost, obecně zlepšit své zdraví, nebo chcete rehabilitovat? To Vám pomůže určit, jaký model je pro Vás vhodný.

Dále zahrňte rozpočet. S cenou roste výkonnost a využitelnost stroje. Dražší běžecké pásy mývají bytelnější konstrukci, delší záruční dobu, větší běžeckou plochu, vyšší rychlost a nebo větší náklon. Pokud ale vaše představy nezahrnují to „nejnovější“ a „nejlepší“ vyberete si i mezi levnějšími modely.

Vybírejte podle:

  • Velikost: Většina běžeckých pásu má stejně dlouhou běžeckou plochu, průměrně 135 cm dlouhou a 40 cm širokou. Skládací běžecké pásy je možné složit na poloviční velikost. Pro snadný přístup a bezpečnost počítejte s dostatečným prostorem pro umístění pásu.
  • Ergonomie: Pokud jste běžec, budete potřebovat vybrat takovou délku paluby, která bude vyhovovat vašemu kroku. Proto vysocí lidé by měli volit trenažéry s délkou běžecké plochy kolem 150 cm.
  • High-tech funkce: Držák na iPad, USB porty a bezdrátové připojení k internetu jsou dnes již standardem mnoha běžeckých pásů.
  • Nastavitelnost: Většina pásů má maximální nastavitelnou rychlost mezi 16 a 20 km/h a zvedá se při běhu mezi 10 – 15 procenty náklonu.

Pokud se tedy rozhodnete, že si pořídíte běžecký pás, měli byste před koupí zvážit také to, jak Vám bude pás doručen. Běžecké pásy jsou těžké, proto si dejte pozor, jakou formu dopravy nabízí dodavatel a zda doprava zahrnuje i samotnou montáž.

Typy motorových běžeckých pásů:

Motorové běžecké pásy fungují na jednom principu: pohyblivý pás, který je poháněný elektromotorem. Ale protože se nabízí v různých cenách s různými funkcemi a designem rozdělujeme zde běžecké pásy podle ceny a zde je možné je skládat.

  • Levné skládací běžecké pásy: Tyto modely mohou mít kratší běžecký pás, který může postačovat pro chodce. Obsahují displej pro rychlost, vzdálenost, čas a spálené kalorie, stejně jako police s držáky na láhev s vodou. Tyto modely obvykle nezahrnují monitor srdečního tepu . 
    • PRO: Pokud je Vaším primárním cílem chůze, postačí modely s nižšími cenami.
    • PROTI: Levní modely jsou většinou sestaveny s lehčích materiálů, nejsou pocitově tolik stabilní, jako pásy v posilovnách a jejich pojezdová plocha může být pro běh příliš krátká.
  • Skládací běžecké pásy: Tyto modely jsou navíc doplněny o různé cvičební programy, měří několika způsoby srdeční tep, některé mají i monitor s hrudním pásem pro měření srdeční frekvence. Dále je pojezdová plocha pásů širší a delší.
    • PRO: Pevnější materiál činí konstrukci stabilnější a umožnuje opravdu intenzivní běhání.
    • PROTI: POZOR, stále je nutné dbát na to, aby byla běžecká paluba dostatečně dlouhá pro ty z Vás, kteří jste vysokého vzrůstu.
  • Neskládací běžecké pásy: Tyto běžecké pásy nabízí pevnější palubu a konstrukci delší a širší běžecký pás.
    • PRO: Tento model je správná volba pro aktivní běžce, kteří na pásu běhají velmi často. Konstrukce je z těžších a robustnějších materiálů. Programy a pro měření srdečního tepu, vyšší rychlost a náklon běžecké plochu jsou samozřejmostí. Tyto stroje mají vysokou nosnost, proto se doporučují pro jedince, kteří bojují s nadváhou.
    • PROTI: Někdy i přes vyšší cenu mají tyto modely méně cvičebních programů. Větší konstrukce a hmotnost může být překážkou při umístění a manipulaci s pásem.

Vlastnosti běžeckých pásů:

Výrobci neustále hledají způsoby jak učinit běhaní méně monotónní a více zajímavé. Vymýšlí tak všelijaké cvičební programy, obtížnosti, novinkou jsou kupříkladu propojení s mobilními aplikacemi. Váš úkol při výběru pásu tedy zní: Rozhodněte se, jaké funkce vlastně potřebujete, abyste zbytečně neplatili za možnosti, o které primárně nestojíte.

Zvažte například svůj styl cvičení. Rádi si jedete to svoje, nemáte pevně stanovený čas běhání a běžecký pás máte spíše hlavně pro to, abyste si příjemně zasportovali? Nebo svůj trénink plánujete a rádi zkoušíte stále nové výzvy a obtížnosti? Pokud spadáte do té první skupiny sportovních nadšenců, vaší prioritou by měli být různé automatizované programy. Pokud však máte rádi výzvy, měli byste se dívat na maximální rychlost, nastavení sklonu, sledování srdeční frekvence a intervalové programy.

Na závěr si tedy pamatujte, že běžecké pásy, jsou tou nejlepší volbou pro Váš kardio trénink. Mají mnoho funkcí a programů, které je nutné při výběru zvážit, a že každý z nás může najít běžecký pás, který splňuje přesně ty požadavky, které máme, aniž bychom museli platit za nadstandardní funkce, které možná ani nevyužijeme.

Provozovatel webu Orthon partners s.r.o., jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu soubory cookies pro zlepšování prostředí webových stránek, pro analytické účely a pro cílenou reklamu. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.