Strava je základem zdraví a bez zdraví se nedá sportovat

 

V praxi lze říci, že neexistuje žádný dokonalý způsob stravování během aktivního sportování, jelikož každý člověk je unikátní a jeho tělo reaguje pokaždé na něco jiného. Co může vyhovovat jednomu, může naopak snížit výkonnost druhému.

Z toho důvodu je nutné si před počátkem aktivního sportování zjistit podrobnější informace o vhodné výživě pro sportovce. Kvalitní výživa obsahující proteiny, karnitin a spalovače tuků je jednou z pilířů stravy všech sportovců. Kvalita výživy a výživových doplňků výrazně mění schopnost absolvovat vysokou fyzickou zátěž, a teprve dlouhodobým užíváním kvalitních potravin a doplňků stravy lze dosáhnout dokonalého zdraví a efektivních tréninků.

Z pohledu výživy je nutné rozlišovat mezi těmi, kteří sportují pro radost, a tudíž jim stačí využívat pouze výživové doplňky, nebo jsou aktivními sportovci a pro dosažení svých tréninkových výkonů musí užívat speciální výživu pro sportovce, jako například aminokyseliny, proteiny a karnitin.

vyziva_pro_sportevce_proteinbar.cz_1

 

Co obsahuje výživa pro sportovce

Bílkoviny, neboli proteiny, jsou řazeny mezi základní stavební prvky lidského těla, proto na ně nelze zapomínat při tvarování své postavy. Proteiny jsou nezbytné pro růst, údržbu a opravu tělesných tkaní, zároveň tvoří základní strikturu kostí, kůže, svalových vláken, enzymů a hormonů. Takže i proto, abychom měli ze cvičení radost, musíme přijmout dané množství proteinů. Zhruba 15% z celkového příjmu energie by mělo pocházet z potravin bohatých na bílkoviny, nejdoporučovanější je hovězí maso, vejce a mléčné výrobky. Nic se však nemá přehánět, a proto odborníci doporučují kombinaci kvalitních potravin, proteinových tyčinek, proteinů a dalších výživových doplňků. Při tělesné zátěži aerobního charakteru se doporučuje zvýšit příjem bílkovin na 1,2 1,4 g/kg hmotnosti, u posilujících pak na 1,61,7 g/kg hmotnosti, nikoliv však více, protože při požívání nadměrných množství proteinů může docházet k poškození jater.

Právě pro ochranu jater slouží tzv. aminokyseliny. Odborníci na výživu doporučují přijímat aminokyseliny v rozpětí 2 – 5 hodin po tréninku, kdy dochází k maximálnímu obratu aminokyselin v těle sportovce. Je vhodné aminokyseliny přijímat do těla spolu s vysokokalorickou stravou a uprostřed jídla, aby byl jejich efekt co největší.

Provozovatel webu Orthon partners s.r.o., jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu soubory cookies pro zlepšování prostředí webových stránek, pro analytické účely a pro cílenou reklamu. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.